Wednesday, November 24, 2010

累赘

总觉得自己是别人的累赘。
还没出生的时候,
身边的人就已经为自己的即将到来做了准备,
忙东忙西的。
妈咪最惨,
要忍受怀月十胎的痛苦。

出生后,
家人为自己付出的心血、金钱、时间等等,
未曾停止过。
有什么事,
就要让他们担心。
结识了一班好朋友,
也是要让他们替我善后种种的手尾。
有了男朋友,
也是让他担心我。

我死了以后,
也是要让我的孩子们帮我办理身后事。
为什么从还没有出生到我死以后都是要别人帮我哦??
我就是别人的累赘。
超重的累赘。

可是,
我却没办法不成为他们的累赘。
我需要他们。
我爱他们。

所以,我决定继续当他们的累赘。^^


5 comments:

  1. haha..you are wrong thinking again..u burden other, actually at the same time other also burdening u la.. think positively and think from multi aspect or degree.. then life will be much better and easy.. ^^

    ReplyDelete
  2. lao gong, that means u r burdening me also lor?? hahahaha....
    yea lah.. will try to change my thinking degree la... thx lao gong=)

    ReplyDelete
  3. u burden me got la..hahaha..see ur size ady know liao who burden who la..wakakaka...blekkk..

    ReplyDelete
  4. ya ohh??? then u wan this burden onot arr??? if not, throw me back to dustbin lor..

    ReplyDelete
  5. wan..of coz wan la.. this cute plus big size burden hard to find de..sure must appreciate la..hahaha..

    ReplyDelete